Kako SEO utječe na odabir CMS-a?

Sve se više tvrtki oslanja na SEO kada su u pitanju povećanje prometa i vidljivosti neke web-stranice. No, s obzirom na činjenicu da danas postoji nekoliko tisuća sustava za upravljanje sadržajem koji se međusobno razlikuju prema dodatcima (plugin), dizajnu i temama, važno je odabrati onaj koji će zadovoljiti sve SEO standarde poput:

  • H1 oznake
  • naslovne oznake (title tag)
  • meta opisi (description tag)
  • predlošci za stranice
  • dodatci i moduli
  • prilagodljiva struktura URL-a
  • mogućnost korištenja ALT taga za slike

H1 oznake, naslov stranice i meta opisi

HTML ima važnu ulogu pri rangiranju web-stranica kod pretraživanja informacija. H1 oznake, naslovne oznake i meta opisi govore Googleu o temi web-stranice čime se potvrđuje njezina relevantnost. Kod odabira CMS-a na prvom mjestu mora biti mogućnost optimiziranja navedenih oznake i meta opisi. Dakle, ako je cilj odabrati sustav za upravljanje sadržajem koji će u potpunosti odgovoriti na SEO zahtjeve, važno je odlučiti se za onaj koji dopušta optimizaciju H1 oznaka, naslovnih oznaka i meta opisa.

Predlošci za stranice

Iako je prioritet optimizirati ranije navedene HTML elemente, treba provjeriti i to postoje li predlošci za stranice. Primjerice, ako se jedan predložak koristi za sve stranice na mrežnom mjestu, ali se isti djelomično želi izmijeniti, potrebno je provjeriti je li moguće obaviti izmjene bez mijenjanja cijelog predloška koji bi se ponovno primijenio na svim stranicama. U tom slučaju potreban je sustav za upravljanje sadržajem koji omogućuje proizvoljno podešavanje predloška za određene situacije.

Dodatci i moduli

Tijekom odabira CMS-a treba istražiti njegove dodatke i mogućnosti. Najvažnije je da se može upravljati ključnim riječima i meta opisom. Zatim tu su i Google XML Sitemaps dodatak za WordPress te dodatak koji omogućuje dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama.

Prilagodljiva struktura URL-a

Neki CMS sami automatski generiraju URL na temelju H1 ili naslovnih oznaka. Ipak, ponekad je potrebna veća kontrola, stoga treba odabrati onaj CMS koji omogućuje kontrolu nad URL-om.

Alt tag za slike

CMS mora dopustiti postavljanje ALT taga koji služi za opis slika.