Najnoviji savjeti za stvaranje jedinstvenog grafičkog dizajna ambalaže proizvoda

Ambalaža nekog proizvoda može značajno promijeniti njegovu vrijednost na tržištu. Dobro dizajnirano pakiranje proizvoda povećava vrijednosti istoga.

Iako u većini slučajeva zanimljivo i kreativno osmišljena ambalaža nekog proizvoda ne može poboljšati njegov okus i miris (ako je riječ o prehrambenom proizvodu), loša ambalaža može itekako utjecati na slabu vidljivost proizvoda na tržištu, ma koliko god ukusan bio.

Zato je osnovni zadatak svih grafičkih dizajnera koji su zaduženi za osmišljavanje ambalaže proizvoda pronaći način koji će pridonijeti tome da njihov proizvod “iskače” od konkurencije.

Kako napraviti jedinstveni grafički dizajn ambalaže

Tijekom dizajniranja ambalaže potrebno je u obzir uzeti nekoliko glavnih koraka koji će pomoći dizajnerima u ostvarenju njihovih ciljeva.

1. Istraživanje konkurencije: ako se netko želi izdvojiti iz gomile, najvažnija stvar koju treba znati je utvrditi kakva je konkurencija. To će se postići pregledavanjem njihovih proizvoda i načina na koje rješavaju iste “probleme”. Tako će se dobiti uvid u to što funkcionira na tržištu i što kupci očekuju od pakiranja nekog proizvoda.

2. Ambalaža mora odgovarati proizvodu: prilikom dizajniranja ambalaže treba uzeti u obzir činjenicu da ona treba odgovarati samom proizvodu. Ako se tijekom istraživanja konkurencije primijete određene nepravilnosti u odnosu među bojama ili ambalaža jednostavno ni na koji način ne šalje poruku o vrsti proizvoda, to se svakako treba uzeti u obzir i detaljnije razraditi. Jednostavnije rečeno, ambalaža mora točno predstavljati proizvodi koji zastupa.

3. Shvaćanje publike odnosno korisnika proizvoda: potrebno je razmišljati na način na koji razmišljaju potencijalni kupci nekog proizvoda i izraditi ambalažu koja će ih impresionirati.

4. Učinkovito korištenje boja: boja može biti jedan od najkorisnijih alata pri plasiranju proizvoda na tržište. Neočekivani izgled ambalaže s jedne strane i uspješno kombiniranje naizgled nespojivog s druge strane, ključ je kojim se povećava vidljivost nekog proizvoda.

5. Najkvalitetniji materijali za izradu ambalaže: kvaliteta ambalaže također čini veliku razliku. Ne smije se štedjeti na materijalima za izradu ambalaže, jer nekvalitetna ambalaža može oštetiti proizvod.