Što sve treba uzeti u obzir kod odabira tipografije?

Odabir prikladne tipografije odnosno slova ključni je aspekt svakog dizajnerskog projekta. To je ujedno i jedan on najzanimljivijih te najzahtjevnijih procesa u grafičkom dizajnu web-stranice ili ambalaže proizvoda. Postoji doslovno tisuće različitih fontova sa značajnijim ili tek jedva primjetnim razlikama. Nažalost, nije svaki font prikladan za sve web-stranice ili za ambalažu svakog proizvoda. Zato je važno uzeti u obzir čimbenike pomoću kojih će se lakše odrediti vrsta tipografije koja će u potpunosti odgovarati proizvodu, tvrtki ili uslužnoj djelatnosti.

Čimbenici koje treba uzeti u obzir kod odabira tipografije

  • ciljevi poslovanja tvrtke: najvažnije je donijeti odluku o tome što se želi postići svojim projektom odnosno web-stranicom. Koji su ciljevi? Tko su potencijalni korisnici? Koja je vizija i misija poslovanja? Osim toga, važno je provjeriti usklađenost odabranog fonta s cjelokupnim dizajnom.
  • publika: publika je također ključni faktor koji treba uzeti u obzir prilikom odabira tipografije. Potrebno je razmisliti o tome tko je ciljana publika, tko je potencijalni kupac. Primjerice, ako je riječ o slikovnici, moraju se koristiti slova lagana za čitanje. S druge strane, stručni ili znanstveni dokument zahtijeva ozbiljniju tipografiju.
  • čitljivost: svrha fonta je osigurati čitljivost ambalaže nekog proizvoda ili web-stranice. Nema smisla koristiti font koji izgleda lijepo, ali se teško može iščitati. Na čitljivost teksta utječe i veličina i boja fonta te razmak među slovima. Osobito je važno provjeriti kontrast između pozadine i teksta.
  • serif ili sans serif: prije donošenja odluke o tome hoće li se koristiti serif ili sans serif font, moraju se znati njihove razlike. Serif ima dodatne ukrase na završecima slova i idealan je za čitanje većih količina sadržaja odjednom. Sans serif je jednostavan i običan font bez dekoracija, ali je u nekim slučajevima privlačniji i poželjniji, kao što su ambalaže proizvoda.
  • tiskana publikacija/dokument, online izdanje ili web-stranica: prilikom odabira tipografije potrebno je odrediti medij na kojem će se prikazivati određeni tekst. Ako je riječ o e-knjizi ili nekom drugom elektroničkom dokumentu, treba odabrati opći font koji će dobro funkcionirati u svim okruženjima.