CMS (Content management system) odnosno sustav za upravljanje sadržajem je sustav koji omogućuje brzo i jednostavno uređenje web-stranice. Važno je napomenuti kako se pomoću CMS sustava može uređivati sadržaj u bilo koje vrijeme ili s bilo kojeg mjesta, uz, naravno, pristup Internetu. To se postiže stvaranjem novog te uređivanjem ili brisanjem postojećeg sadržaja. Osim toga, upravljanje ovakvim sustavima ne zahtijeva znanje iz programiranja, nego se sve radi na temelju predložaka i uputa. Zato su iznimno jednostavni za korištenje.

Koje su mogućnosti sustava za upravljanje sadržajem?

  • uređivanje sadržaja: s obzirom na to da je sadržaj na web-stranici podijeljen na više cjelina, svaka se može zasebno uređivati. Korisnicima na raspolaganju stoje tzv. editori pomoću kojih se formatira tekst onako kako se to radi u Wordu i ostalim programima za pisanje teksta.
  • optimizacija sadržaja: sustavi za upravljanje sadržajem omogućuju korisnicima da optimiziraju sadržaj za web tražilicu. Na odgovarajuće mjesto jednostavno se upisuju ključne riječi, naslovi i meta opisi.
  • umetanje fotografija: u svaki sadržaj može se dodati i fotografija koju je također potrebno opisati ključnim riječima.
  • umetanje linkova: CMS nudi mogućnost jednostavnog umetanja linkova i kreiranja “anchor” tekstova.

5 najpoznatijih sustava za upravljanje sadržajem

1. WordPress

2. Joomla!

3. Magma CMS

4. Drupal

5. TYPO3

Sustavi za upravljanje jednostavni su za navigaciju. S obzirom na to da se web dizajn u mnogome razlikuje od samo uređivanja sadržaja te ovdje nema potrebe za ispisivanjem kodova, ovim se sustavima mogu koristiti i oni koji posjeduju osnovna računalna znanja. Velika većina sustava za upravljanje sadržajem su besplatni za korištenje. U slučaju da korisnik želi neke dodatne mogućnosti, morat će platiti. No, važno je naglasiti kako se navedeni sustavi stalno razvijaju i nadopunjuju kako bi odgovorili na postojeće web-standarde.

Odgovore na sva pitanja i nejasnoće vezna za CMS mogu se potražiti na popularnim forumima na kojima korisnici razmjenjuju iskustva i informacije.